اهمیت بک لینک: بک لینک چیست و در بهینه سازی سایت چقدر مهم است؟
نوشته شده توسط : alipour

یکی از داغترین دغدغه های مدیران سایتها و وبلاگها در بخش سئو بحث بک پیوند هست . در این مقاله از سئو ۲۴ قصد داریم این مبحث را به چهره بی نقص با جزئیات موضوع ارزیابی قرار دهیم .

بک
لینک و پیوند چیست؟
بک
پیوند (Backlink) چیست؟ به لهجه ساده بک لینک به پیوندهای گفته می شود که از سایتهای دیگر به وب سایت شما داده می گردد . وقتی که از وبسایت خویش به وبسایت دیگر پیوند میدهید، سایت مقابل از تارنما شما بک لینک اخذ کرده می‌باشد .

بک
پیوند در سئو چقدر حیاتی است؟ بها بک پیوند در سئو میتوان اعلام کرد نسبتاً اساسی است، تجارب نشان داده می‌باشد سایتهایی که بک لینکهای طبیعی، مضاعف دارا‌هستند و در کنار آن محتوای منظم و جدید تولید میکنند، درجه خیر و خوبی دارند .

برای
شفاف شدن اهمیت Backlink در سئو و با صرفه سازی وب سایت به این مثال توجه کنید: فرض نمایید شما در نشست ای موضوعی را ابلاغ کردید، و ۱۰ نفر موضوعی را که بیان کردید تایید کردند و به آن رأی دادند؛ آنگاه شخص دیگری موضوعی را بیان کرد و ۴ نفر به او رأی دادند و وی را تأیید کردند . حالا کلام شما ارزش بخش اعظم دارد یا این که فرد مقابل؟ پاسخ آشکارست که شما! چون کسانی که سخن شما را تایید میکنند اکثر از فرد مقابل است . بک لینک هم به این فیس است؛ نسبتاً مثل رأی میماند، هرچه بک لینکهای شما عمده به وبسایت شما و مطالب شما باشد یعنی افراد بیشتری به آن رأی میدهند، آنرا دوست دارند و مسئله تاییدشان است، پس رتبه بهتری را خواهید داشت . بک لینک و پیوند از فاکتورهایی هست که مرتبه وب سایت را معلوم می نماید .


بک
پیوند باید خریداری شود؟ در حالتی که به این تامل هستید که با خرید بک لینک در سایتهای با پیج رنک بالا میتوانید توان دامین و وبسایت خود را افزایش داده و سکو بهتری را بگیرید، سخت در اشتباهید! چون گوگل و سایر موتورهای کاوش کار کشته به راحتی سایتهایی که جهت کسب درجه بهتر در کاوش اقدام به خرید لینک و پیوند می کنند را شناسایی نموده و از مرتبه آن ها میکاهد . اما شایان ذکر است در حالتی که مایلید در یک وب سایت تبلیغات متنی بدهید، با Nofollow سازی پیوند می‌توانید دیگران نگران به‌وجود وارد شدن مشکلی برای وبسایت خویش نباشید . ممکن است سوال فرمائید که در‌صورتی‌که بک لینک را خریداری نکنیم پس به چه شکل میتوانیم به وبسایت خود بک پیوند دریافت کنیم و به این طریق قدرت سایت خویش را ارتقاء داده و مرتبه بالاتری را کسب کنیم؟ جواب اینست که شما می بایست بک لینکها را به صورت ارگانیک دریافت کنید؛ یعنی مطالب جدید و کاربردی ساخت نمائید تا کاربران در سایتها و وبلاگهای خویش لینکهای شما را قرار دهند . کماکان از شبکه های اجتماعی میتوانید برای یک لینک و پیوند بیلدینگ سلامت استفاده فرمایید .

سئو در مشهد
مشخصه
های بک پیوند عالی و بد چیست؟ در یک کلام میتوان اعلام کرد لینکی که شما درخواست گذاشتن آنرا کرده باشید لینک خراب و لینکی که کاربران به میل خود میگزارند لینک خوب گفته می‌شود .
چرا؟ چون هنگامی که شما جهت گذاشتن لینک خویش پول پرداخت می‌کنید انتظار دارید که پیوند شما در تمام صفحه ها نمایش داده شود، واژه حساس حساس سایت شما لینک شود، Dofollow باشد و … پس از مشخصه های لینک بد میتوان به:
– لینک شدن کلمه و واژه دارای اهمیت اصلی سایت: برای مثال در حالتی که سایت در قضیه سئو هست، در همگی جا به واژه سئو لینک میشود، این لینک و پیوند غیره طبیعی و بد اطلاق میگردد، چون یوزرها معمولا چنین کاری نمی‌کنند مگر این که مبلغی اخذ کرده باشند .

– لینک شدن وبسایت در تمام صفحه ها سایت: این نیز یکی از مواردیست که سبب می‌گردد بک لینک به بک لینک و پیوند بد تبدیل شود، چون کمتر مدیریت سایتی حاضر می شود پیوند کسی را در تمام صفحات وب سایت خود قرار دهد مگر اینکه مبلغی دریافت کرده باشد .

– لینک و پیوند شدن ورقه اساسی سایت: در حالتی که کلیه به ورقه حیاتی شما لینک و پیوند بدهند و به مطالب تارنما شما پیوند ندهند جای نگرانیست، زیرا این موضوع نیز سبب ساز می شود بک پیوند به بک لینک و پیوند بد تبدیل شود .

– لینک شدن وبسایت شما در سایت غیرمرتبط به زمینه سایت: معمولا یوزرها در وبسایت خود لینکهایی را قرار عرضه میکنند که با موضوع وبلاگشان دارای ربط باشد، درصورتی که موضوع سایت شما در مورد با صرفه سازی سایت باشد و در آن تارنما اسب فروشی را پیوند کنید، طبعیست که بک لینک و پیوند بد هست .

– پیوند شدن وبسایت در سایتهای نسخه برداری بردار و بی کیفیت: همانگونه که سایتهایی بی کیفیت خودشان کیفیت چندانی ندارند، لینکهایی که از آن‌ها به وبسایت شما ارسال می‌گردد بد می‌باشد و در حالتی که آن سایتها اسپم باشند چه بسا منجر می‌گردد در شرایطی به سکو تارنما شما آسیب برساند .

– لینک شدن وب سایت به رخ مخفی: لینکها را قرار عرضه میکنند تا کاربران ببینند و از آن به کارگیری کنند، اما زمانی که پیوند نهفته باشد و قابل سناریو نباشد، Backlink غیره طبیعی میباشد .

شایان ذکر میباشد در صورتیکه در مورد ها فوق لینک و پیوند شما Nofollow باشد، هیچ آسیبی جايگاه تارنما شما نخواهد دید .


بک
پیوند Nofollow و Dofollow چیست؟ لینکهای Nofollow لینک و پیوند هایی است که در rel آن اندازه Nofollow باشد، زمانی که شما لینک و پیوند سایتی را به این وضعیت قرار دهید، روبات گوگل از شکستن پیج رنک شما بر روی این لینک خروجی جلوگیری می کند و به راحتی می توانید تبلیغات متنی به فیس نوفالو در وبسایت خویش قرار دهید . و ولی لینکهای Dofollow یا این که Follow… این قضیه برعکس نوفالو است؛ در صورتی‌که لینکی مقدار rel آن Nofollow نبود، Dofollow یا Follow می‌باشد و نیاز نمیباشد اندازه Dofollow و Follow را در rel قرار دهید .


تبادل
پیوند جهت ازیاد بک لینک سفارش میگردد؟ درصورتی که به رخ Nofollow نباشد، امکان پیدایش نقص‌ به احتمال حاذق است البته اگر طرفین لینکها را به رخ نوفالو قار بدهند مشکلی از این بابت برایتان پیش نخواهد آمد .





:: برچسب‌ها: سئو در مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: